ЗАЦВЕРДЖАНА
Дырэктарам ДУА «Парахонская сярэдняя школа» Пінскага раёна
21.11.2020 №220
ПАЛАЖЭННЕ
аб бацькоўскім універсітэце
- Агульныя палажэнні
1.1. Палажэнне ўсталёўвае мэты, асноўныя задачы і парадак функцыянавання бацькоўскага універсітэта (далей - універсітэта).
1.2. Універсітэт адкрыты і працуе на базе дзяржаўнай установы адукацыі «Парахонская сярэдняя школа» Пінскага раёна.
1.3. Мэта ўніверсітэта - стварэнне ўмоў для павышэння бацькоўскай кампетэнтнасці, гарманізацыі дзіцяча-бацькоўскіх адносін у сям'і.
1.4. Асноўныя задачы, якія вырашаюцца ў рамках універсітэта:
1.4.1. стварыць сістэму бесперапыннай псіхолага-педагагічнай адукацыі бацькоў і спрыяць фарміраванню ў іх бацькоўскіх кампетэнцый, якія адказваюць выклікам часу;
1.4.2. садзейнічаць павышэнню адказнасці бацькоў за выхаванне дзяцей і пашырэнню іх прававых ведаў;
1.4.3. папулярызаваць станоўчы вопыт сямейнага выхавання.
1.5. У сваёй працы універсітэт кіруецца:
1.5.1. Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб адукацыі;
1.5.2. Кодэксам Рэспублікі Беларусь аб шлюбе і сям'і;
1.5.3. Інструктыўна-метадычным пісьмом Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь «Асаблівасці арганізацыі сацыяльнай, выхаваўчай і ідэалагічнай работы ва ўстановах агульнай сярэдняй адукацыі ў 2020/2021 навучальным годзе»;
1.5.4. Палажэннем аб бацькоўскім універсітэце;
1.5.5. іншымі нарматыўнымі прававымі актамі Рэспублікі Беларусь, метадычнымі матэрыяламі Міністэрства адукацыі Рэспублікі Беларусь.
1.6. Універсітэт знаходзіцца ў непасрэдным падначаленні дырэктара школы.
1.7. Кiраўнiцтва работай універсітэта ажыццяўляе намеснік дырэктара па вучэбна-выхаваўчай рабоце (Рэктар універсітэта).
1.8. У склад універсітэта ўваходзяць 4 кафедры:
1.8.1. Кафедра прававых ведаў;
1.8.2. Кафедра ўзроставай і сямейнай псіхалогіі;
1.8.3. Кафедра педагогікі;
1.8.4. Кафедра канструктыўнага ўзаемадзеяння.
1.9. Кіраўніцтва кафедры на грамадскіх пачатках ажыццяўляе педагагічны работнік (загадчык кафедры), якому дадзеная функцыя залічана загадам дырэктара школы.
1.10. На афіцыйным інтэрнэт-сайце ўстановы адукацыі ствараецца рубрыка «Бацькоўскі ўніверсітэт» з магчымасцю інтэрактыўных зносін мэтавай аўдыторыі. Адміністраванне рубрыкі на грамадскіх пачатках ажыццяўляе настаўнік інфарматыкі, якому дадзеная функцыя залічана загадам дырэктара школы.
- Дзейнасць універсітэта
2.1. Арганізацыя адукацыйнага працэсу ва ўніверсітэце ажыццяўляецца зыходзячы з запытаў бацькоў і законных прадстаўнікоў непаўналетніх.
2.2. Навучальны год ва ўніверсітэце пачынаецца з 15 кастрычніка і заканчваецца не пазней за 25 мая навучальнага года і складаецца з 4-х сесій:
1-я сесія - кастрычнік-лістапад;
2-я сесія - снежань-студзень;
3-я сесія - люты-сакавік;
4-я сесія - красавік-май.
2.3. Тэматыку заняткаў ва ўніверсітэце распрацоўваюць загадчыкі кафедраў з улікам запытаў бацькоў і законных прадстаўнікоў непаўналетніх.
2.4. Да правядзення заняткаў ва ўніверсітэце могуць прыцягвацца на добраахвотных пачатках выкладчыкі, педагогі, выхавальнікі, спецыялісты розных абласцей, а таксама прадстаўнікі бацькоўскай грамадскасці, якія з'яўляюцца прызнанымі спецыялістамі ў сваёй прафесійнай дзейнасці. Кадравыя рэсурсы фарміруюцца кіраўніцтвам бацькоўскага ўніверсітэта пры падтрымцы дырэктара школы.
2.5. Навучанне бацькоў можа ажыццяўляцца як у вочнай, так і ў завочнай (дыстанцыйнай) формах.
2.6. Навучанне бацькоў арганізуецца ў па цыклах:
2.6.1. I цыкл для бацькоў навучэнцаў I ступені агульнай сярэдняй адукацыі,
2.6.2.II цыкл- для бацькоў навучэнцаў II ступені агульнай сярэдняй адукацыі,
2.6.3.III цыкл- для бацькоў навучэнцаў III ступені агульнай сярэдняй адукацыі.
2.7. Вочная форма навучання складаецца з 2-х модуляў: базавы і варыятыўны.
2.8. Базавы модуль ўтрымлівае абавязковыя для навучання 4 курса:
2.8.1. I Асновы прававых ведаў,
2.8.2. II Асновы ўзроставай і сямейнай псіхалогіі;
2.8.3. III Асновы педагагічных ведаў;
2.8.4. IV Асновы канструктыўнага ўзаемадзеяння.
Курсы базавага модуля вядуць толькі спецыялісты, якія маюць прафесійную адукацыю.
2.9. Варыятыўны модуль прадугледжвае навучанне «Бацькі-бацькі». Вядучымі курсаў дадзенага модуля з'яўляюцца самі ініцыятыўныя бацькі, якія з'яўляюцца высока кваліфікаванымі спецыялістамі ў якой-небудзь прафесійнай або прыкладной дзейнасці.
2.10. Пры адсутнасці кваліфікаваных спецыялістаў па асобных кірунках навучання можа выкарыстоўвацца завочная (дыстанцыйная) форма навучання. Дыстанцыйная форма навучання ўжываецца і ў выпадку пагаршэння эпідэміялагічнага становішча і, у сувязі з гэтым, забароны вочных сустрэч з бацькамі.
2.11. Заняткі ва ўніверсітэце могуць быць арганізаваны ў выглядзе тэарэтычных семінараў, семінараў-практыкумаў; дыскусійных заняткаў (круглы стол, дыспут, дэбаты і інш.); трэнінгавых заняткаў; дзелавых і ролевых гульняў, педагагічных чытанняў і інш.
2.12. Па заканчэнні навучальнага года пры ўмове наведвання ўсіх заняткаў цыклу бацькі атрымліваюць электронны сертыфікат устаноўленага ўстановай адукацыі ўзору.
- Удзельнікі бацькоўскага універсітэта.
Іх правы і адказнаць.
3.1. Усе ўдзельнікі бацькоўскага ўніверсітэта раўнапраўныя і могуць уносіць прапановы па ўдасканаленні арганізацыі і зместу заняткаў; актыўна ўдзельнічаць у рабоце ўніверсітэта; пашыраць тэматыку навучальных модуляў.
3.2. Адказнасць за арганізацыю, падрыхтоўку і правядзенне заняткаў, інфармаванне бацькоў аб рабоце ўніверсітэта нясуць загадчыкі кафедраў і рэктар.
3.3. Усе ўдзельнікі універсітэта абавязаны кіравацца агульнапрынятымі нормамі культуры паводзін.
- Дакументацыя ўніверсітэта
4.1. Ва ўніверсітэце прадугледжана наяўнасць наступных дакументаў:
4.1.1. копія загаду аб арганізацыі бацькоўскага універсітэта;
4.1.2. палажэнне аб бацькоўскім універсітэце;
4.1.3. план работы бацькоўскага ўніверсітэта;
4.1.4. формы анкет для бацькоў (3 - па 1-й для кожнага цыклу).