Арганізацыя і правядзенне мерапрыемстваў у рамках праекта “Бацькоўскі ўніверсітэт”
2023-2024 навучальны год
Клас |
Назва раздзела, тэмы заняткаў, пералік пытанняў |
Дата правядзе-ння |
Форма правя-дзення |
Адказныя |
I чвэрць |
|
|||
I |
Асновы узроставай і сямейнай псіхалогіі “Адаптацыя вучняў у 1-м класе” (Фізіялагічная, псіхалагічная і сацыяльная адаптацыя навучэнцаў да школы. Прычыны сацыяльна-псіхалагічнай дэзадаптацыі. Дапамога дзіцяці ў адаптацыі да школы) |
канстрычнік |
кансультацыя |
Гурын Ю.В., Еўтух Г.В., Наплеха Г.В |
II |
Асновы педагагічных ведаў “Як бацькі могуць дапамагчы дзіцяці вучыцца” (Захаванне рэжыму дня - важная ўмова паспяховай вучобы дзіцяці. Кантроль бацькоў за выкананнем дамашнiх заданняў школьнікаў. Тыповыя памылкі бацькоў у арганізацыі навучальнай працы дзiцяцi) |
канстрычнік |
лекцыя |
Малышчыцкая Н.П. Токар Н.А.
|
III |
Асновы педагагічных ведаў “Значэнне школьнай адзнакі ў жыцці дзіцяці” (Адзнака і ацэнка ведаў вучняў. Крытэрыі ацэнкі. Уплыў ацэнкі на самаацэнку вучняў. Рэкамендацыі бацькам па фарміраванні ў дзіцяці навыкаў самакантролю, умення працаваць самастойна, выхавання цікавасці да ведаў) |
канстрычнік |
гутарка |
Альцывановіч Г.Н. Кібак А.А. |
ІV |
Асновы узроставай і сямейнай псіхалогіі “Узроставыя псіхафізіалагічныя асаблівасці вучняў 4-х класаў” (Пазнавальная рэфлексія: здольнасць ўсвядоміць прычыны навучальных няўдач і поспехаў. Фарміраванне адвольнасці пазнавальных працэсаў: ўвагі, памяці. Асобасныя асаблівасці малодшых школьнікаў) |
канстрычнік |
кансульта-цыя |
Зылевіч К.С. Савіла Л.А. |
V |
Асновы педагагічных ведаў “Адаптацыя дзіцяці ў новым калектыве” (Фарміраванне новага навучальнага калектыву 5 класа. Адаптацыя дзіцяці ў новым асяроддзі. Цяжкасці адаптацыі пяцікласнікаў да школы) |
канстрычнік |
круглы стол |
Слуцкая В.А., Гусаім Л.С. |
VI |
Асновы педагагічных ведаў “Сям’я як персанальнае мікраасяроддзе жыцця і развіцця дзіцяці. Маральныя і культурныя каштоўнасці сям’і” (Дзіця і задавальненне яго патрэб у сям'і. Псіхолага-педагагічныя фактары развіцця і выхавання дзіцяці ў сям'і. Тыпы сямейнага выхавання і іх характарыстыка. Гарманічнае сямейнае выхаванне, яго асноўныя характарыстыкі. Праблемы маральнага выхавання дзяцей у сям'і. Маральныя традыцыі і звычаі. Каштоўнасці сям'і як аснова выхавання дзіцяці) |
канстрычнік |
адкрыты мікрафон |
Шпакоўская В.М. Лысюк В.М. |
VII |
Асновы узроставай і сямейнай псіхалогіі “Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці сямікласнікаў” (Узроставыя асаблівасці 13-14-гадовых падлеткаў. Спецыфіка развіцця увагі, памяці, мыслення. Палавое паспяванне. Здароўе школьніка і яго поспехі ў вучобе) |
канстрычнік |
лекцыя |
Гардзіевіч А.М., Зельман М.В. |
VIII |
Асновы узроставай і сямейнай псіхалогіі “Жыццёвыя мэты падлеткаў” (Мэты падлеткавага перыяду. Пастаноўка мэт і іх дасягненне. Паспяховасць у школе як адзін з фактараў паспяховага дасягнення мэт) |
канстрычнік |
гутарка |
Пашкевіч В.В, Бардзенюк А.А. |
IX |
Асновы узроставай і сямейнай псіхалогіі “Партрэт сучаснага падлетка” (Індывідуальныя асаблівасці падлетка і характэрныя ўзроставыя рысы. Ключавыя перажыванні ўзросту. Асобасныя асаблівасці і асаблівасці зносін. Магчымыя праблемы, знешнія і ўнутраныя канфлікты, стаўленне да вучобы) |
канстрычнік |
кансультацыя |
Дубіна Г.П. |
X |
Асновы педагагічных ведаў “Здароўе – гэта жыццё” (Фактары рызыкі для здароўя сучаснай моладзі. Праблема здаровага харчавання. Захапленне дыетамі. Гіпадынамія - праблема сучасных маладых людзей. Стрэс і яго ўплыў на здароўе. Шкодныя звычкі. Захаванне здароўя і правілы здаровага ладу жыцця. Рэжым дня) |
канстрычнік |
лекцыя з элементамі практыкума |
Крупеніч Т.Я.
|
XI |
Асновы педагагічных ведаў “Як дапамагчы старшакласніку ў прафесійным самавызначэнні?” (Вызначэнне прафесійных схільнасцей і здольнасцей старшакласнікаў. Фактары, якія ўплываюць на выбар прафесіі. Роля бацькоў у працэсе выбару прафесіі і самавызначэнні старшакласніка. Прыярытэты старшакласнікаў ў выбары прафесіі. Прафесійныя дынастыі. Дапамога старшакласнікам ў выбары будучай прафесіі) |
канстрычнік |
форум |
Парчук Н.П. Лаўрэнка В.С.
|
II чвэрць |
|
|||
I |
Асновы педагагічных ведаў “Рэжым дня школьніка” (Захаванне санітарна-гігіенічных нормаў. Арганізацыя рэжыму дня школьніка. Выхаванне самастойнасці і арганізаванасці ў першакласніка) |
лістапад |
лекцыя |
Еўтух М.А. Наплёха Г.В. |
II |
Асновы педагагічных ведаў “Галоўныя правілы здаровага ладу жыцця” (Здароўе школьніка і яго поспехі ў вучобе. Фарміраванне здаровага ладу жыцця вучняў малодшых класаў. Асноўныя правілы здаровага ладу жыцця: рацыянальнае харчаванне, рухальная актыўнасць, станоўчыя эмоцыі. Ролю сям'і ў фізічным выхаванні дзяцей. Кодэкс сямейнага здароўя) |
лістапад |
практыкум |
Малышчыцкая Н.П. Токар Н.А. |
III |
Асновы узроставай і сямейнай псіхалогіі “Псіхалагічныя і фізіялагічныя асаблівасці трэцякласнікаў” (Спецыфіка развіцця ўспрымання, увагі, памяці, мыслення ў малодшых школьнікаў. Асаблівасці міжасобасных зносін. Самаацэнка малодшых школьнікаў) |
лістапад |
кансультацыя |
Альцывановіч Г.М. Кібак А.А. |
IV |
Асновы канструктыўнага ўзаемадзеяння “Як навучыць сваё дзіця жыць у свеце людзей” (Выхаванне культуры паводзін і павагі да людзей у навучэнцаў. Фарміраванне правіл паводзінаў і добрых манер. Культура асобы: культура знешнасці, зносін, прамовы. Эфектыўнае зносіны: асноўныя складнікі) |
лістапад |
круглы стол |
Зылевіч К.С. Савіла Л.А. Гурын Ю.В. |
V |
Асновы педагагічных ведаў “Дзіця сярод аднагодкаў” (Дзіцячы калектыў і яго значэнне ў развіцці асобы школьніка. Патрэбы дзіцяці ў прызнанні і самарэалізацыі. Праблемы лідэрства. Развіццё здольнасці да супрацоўніцтва як перадумова паспяховасці ў жыцці. Як дапамагчы дзіцяці ў наладжванні стасункаў з аднагодкамі) |
лістапад |
круглы стол |
Гусаім Л.С., Слуцкая В.А. |
VI |
Асновы узроставай і сямейнай псіхалогіі “Прафілактыка праблемных паводзін падлеткаў” (Формы адыктыўных (залежных) паводзін падлеткаў (курэнне, алкагалізм, наркаманія і інш.). Прычыны залежных паводзін. Прафілактыка залежнасцяў у падлеткавым асяроддзі. Роля бацькоў у папярэджанні адыктыўных паводзін падлеткаў) |
лістапад |
кансультацыя |
Шпакоўская В.М. Лысюк В.М. Гурын Ю.В. |
VII |
Асновы прававых ведаў “Прафілактыка правапарушэнняў падлеткаў” (Супрацьпраўныя паводзіны непаўналетніх. Фактары і прычыны правапарушэнняў. Падлеткі «групы рызыкі») |
лістапад |
круглы стол |
Гардзіевіч А.М. Зельман М.В. |
VIII |
Асновы прававых ведаў “Як зберагчы падлетка ад гвалту” (Гвалт і бяспека нашых дзяцей. Віды гвалту. Аналіз праблемных сітуацый. Прафілактыка асноўных рызык. Асаблівасці віктымных паводзін (паводзін «ахвяры») |
лістапад |
дыскусія |
Пашкевіч В.В., Бардзенюк А.А. |
IX |
Асновы канструктыўнага ўзаемадзеяння “Агрэсія, яе прычыны і наступствы” (Формы агрэсіўных паводзін падлеткаў. Прычыны агрэсіўнасці і яе ўплыў на ўзаемадзеянне падлетка з навакольнымі людзьмі. Магчымыя спосабы пераадолення агрэсіўнасці ў паводзінах падлетка. Рэкамендацыі для бацькоў па прафілактыцы і карэкцыі агрэсіўных паводзін падлетка) |
лістапад |
кансультацыя |
Дубіна Г.П. Гурын Ю.В. |
Х |
Асновы педагагічных ведаў “Першае каханне ў жыцці вашага дзіцяці” (Асаблівасці юнацкага кахання. Культура паводзін закаханых. Як дапамагчы, а не нашкодзіць дзіцяці, які становіцца дарослым) |
лістапад |
круглы стол |
Крупеніч Т.Я. Гурын Ю.В. |
XI |
Асновы канструктыўнага ўзаемадзеяння “Як зберагчы дзіця ад залежнасцяў?” (Залежныя паводзіны, яго прычыны, фактары рызыкі. Фарміраванне залежнасці. Віды пагроз, якія ўяўляюць небяспеку для жыцця, фізічнага, псіхічнага і маральнага здароўя і паўнавартаснага развіцця старшакласніка. Інтэрнэт-залежнасць. Шляхі прафілактыкі і пераадолення: памятка для бацькоў) |
лістапад |
кансульта-цыя |
Парчук Н.П. |
III чвэрць |
||||
I |
Асновы педагагічных ведаў “Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні і развіцці дзіцяці” (Каштоўнасці, традыцыі і звычаі сям’і. Значэнне прыкладу бацькоў у выхаванні дзіцяці. Значэнне сямейных традыцый у фарміраванні ў дзіцяці жадання працаваць) |
сакавік |
круглы стол |
Еўтух М.А. Наплёха Г.В.
|
II |
Асновы узроставай і сямейнай псіхалогіі “Уплыў сям’і на эмацыйны стан дзіцяці” (Сямейны дабрабыт і сямейны недабрабыт. Фактары, прычыны і індыкатары сямейнага недабрабыту. Сям’і са схаванай формай недабрабыту. Ўплыў унутрысямейных адносін на развіццё асобы і псіхічнае здароўе дзіцяці) |
сакавік |
кансультацыя |
Малышчыцкая Н.П. Токар Н.А. |
III |
Асновы педагагічных ведаў “Здаровая сям’я - здаровае дзіця” (Фарміраванне ўменняў і навыкаў здаровага ладу жыцця. Спорт у жыцці бацькоў і дзяцей. Асноўныя правілы здаровага ладу жыцця) |
сакавік |
гутарка |
Альцывановіч Г.М. Кібак А.А. |
IV |
Асновы педагагічных ведаў “Дзіця і камп’ютар” (Камп’ютар дома: карысць ці шкода? Камп’ютарныя гульні. Уплыў камп’ютара на арганізм і асобу дзіцяці. Плюсы і мінусы выкарыстання камп’ютара школьнікам. Як правільна арганізаваць працу школьніка за камп’ютарам. Захаванне здароўя дзіцяці пры рабоце за камп’ютарам) |
сакавік |
круглы стол |
Зылевіч К.С. Савіла Л.А. Гурын Ю.В. |
V |
Асновы узроставай і сямейнай псіхалогіі “Ваша дзіця вырасла” (Асаблівасці малодшага падлеткавага ўзросту. Фізічнае, псіхічнае і сацыяльнае развіццё малодшых падлеткаў. Зносіны падлеткаў з аднагодкамі і дарослымі. Цяжкасці і рызыкі малодшага падлеткавага ўзросту) |
сакавік |
кансульта-цыя |
Гусаім Л.С., Слуцкая В.А. |
VI |
Асновы прававых ведаў “Бяспека падлеткаў у сетцы Інтэрнэт” (Віртуальная рэальнасць: магчымасці і небяспекі. Асноўныя правілы медыябяспекі для бацькоў і падлеткаў. Прафілактыка інтэрнэт-рызык. Як зберагчы дзіця ад небяспек ў сацыяльных сетках) |
сакавік |
практыкум |
Шпакоўская В.М. Лысюк В.М. Гурын Ю.В. |
VII |
Асновы канструктыўнага ўзаемадзеяння “Правілы паводзін з падлеткамі: асаблівасці пераходнага ўзросту” (Жыццё сям’і з дзіцём-падлеткам: барацьба прынцыпаў або пошукі кампрамісаў. Псіхалагічны клімат у сям’і. Бацькоўскі аўтарытэт. Як яго набыць і як не страціць. Правілы ўзаемадзеяння з падлеткам) |
сакавік |
практыкум |
Гардзіевіч А.М. Зельман М.В. |
VIII |
Асновы узроставай і сямейнай псіхалогіі “Асцярожна: суіцыд” (Суіцыд сярод непаўналетніх. Віды і прычыны. Матывы суіцыдальных паводзін у падлеткаў. Індыкатары суіцыдальнай рызыкі. Прафілактыка суіцыдальных паводзін) |
сакавік |
кансульта-цыя |
Пашкевіч В.В., Бардзенюк А.А. |
IX |
Асновы педагагічных ведаў “Прафесійная арыентацыя дзевяцікласнікаў” (Як дапамагчы падлетку выбраць прафесію? Прафесійныя намеры і магчымасці вучняў. Уплыў сям’і на выбар прафесіі падлеткам. Як бацькі могуць падтрымаць дзіцяці пры выбары прафесіі? Знаёмства бацькоў навучэнцаў з вынікамі дыягностыкі схільнасцей, здольнасцяў і прафесійных інтарэсаў падлеткаў» |
сакавік |
форум |
Дубіна Г.П. Гурын Ю.В. |
X |
Асновы узроставай і сямейнай псіхалогіі “Роля сям’і ў фарміраванні рэпрадуктыўнага здароўя юнакоў і дзяўчат” (Рэпрадуктыўнае здароўе юнакоў і дзяўчат. Фактары рызыкі для рэпрадуктыўнага здароўя. Ўмовы захавання рэпрадуктыўнага здароўя. Адносіны паміж юнакамі і дзяўчатамі, любоў і сэксуальныя адносіны. Рызыкоўныя паводзіны моладзі. Незапланаваная цяжарнасць і аборт. Прафілактыка ЗППШ. Стыль жыцця і рэпрадуктыўнае здароўе моладзі. Ўплыў сямейнага выхавання на фарміраванне ў падлеткаў каштоўнасці рэпрадуктыўнага здароўя) |
сакавік |
кансультацыя |
Крупеніч Т.Я. Гурын Ю.В. |
XI |
Асновы канструктыўнага ўзаемадзеяння “Падрыхтоўка старшакласнікаў да будучага сямейнага жыцця” (Выхаванне старшакласніка як будучага сем'яніна. Фарміраванне свядомых адносін да ўступлення ў шлюб і будучага сямейнага жыцця. Фарміраванне каштоўнасных адносін да бацькоўства, нараджэння і выхавання дзяцей. Ролю сямейных узаемаадносін і традыцый у падрыхтоўцы старшакласнікаў да сямейнага жыцця) |
сакавік |
круглы стол |
Парчук Н.П. |
IV чвэрць |
||||
I |
Асновы узроставай і сямейнай псіхалогіі “Станоўчыя эмоцыі ў жыцці школьніка” (Эмоцыі ў нашым жыцці. Значэнне эмацыйна-пачуццёвай сферы для фарміравання паўнавартаснай асобы. Рэкамендацыі бацькам па развіцці станоўчых эмоцый дзіцяці) |
май |
трэнінг |
Еўтух М.А. Наплёха Г.В.
|
II |
Асновы педагагічных ведаў “Працоўнае выхаванне дзяцей у сям’і” (Выхаванне ў працы. Роля сям’і ў развіцці працаздольнасці вучня. Як навучыць сучасных дзяцей працаваць) |
май |
круглы стол |
Малышчыцкая Н.П. Токар Н.А. |
III |
Асновы канструктыўнага ўзаемадзеяння “Эфектыўныя зносіны ў сям’і - умова поспеху школьніка” (Сутнасць сямейнага зносін. Сям'я як сістэма міжасобасных узаемадзеянняў. Зносіны як працэс ўзаемаўплыву. Асаблівасці сямейнага зносін. Культура сямейных зносін. Уплыў зносін бацькоў з дзецьмі на іх паўнавартаснае развіццё. Навыкі эфектыўнай камунікацыі. Стварэнне ў сям'і атмасферы абароненасці, цяпла і любові) |
май |
сямейная гасцёўня |
Альцывановіч Г.М. Кібак А.А. |
IV |
Асновы педагагічных ведаў “Кнігі ў жыцці школьніка” (Стаўленне дзіцяці да вучэбнай і мастацкай літаратуры. Як захаваць любоў да кнігі пры інфармацыйнай перагрузкі ў сучасным свеце) |
май |
лекцыя |
Зылевіч К.С. Савіла Л.А. Гурын Ю.В. |
V |
Асновы педагагічных ведаў “Меры пакарання і заахвочвання ў сучаснай сям’і” (Пытанні дысцыпліны ў сям’і з малодшымі падлеткамі. Чаму не працуюць звыклыя метады выхавання. Як стаць падлетку адным без страты бацькоўскага аўтарытэту) |
май |
дыскусія |
Гусаім Л.С., Слуцкая В.А. |
VI |
Асновы прававых ведаў “Арганізацыя летняга адпачынку падлеткаў” (Правілы бяспечных паводзін летам. Небяспекі вольнага правядзення часу падлеткаў. Аказанне першай медыцынскай дапамогі. Рэкамендацыі бацькам па забеспячэнні бяспекі дзяцей у летні перыяд) |
май |
гутарка |
Шпакоўская В.М. Лысюк В.М. Гурын Ю.В. |
VII |
Асновы педагагічных ведаў “Як павысіць вучэбную матывацыю падлеткаў” (Стаўленне падлеткаў да навучання. Страта цікавасці да вучобы ў падлеткаў - што рабіць і як пазбегнуць. Прычыны зніжэння вучэбнай матывацыі ў падлеткавым узросце. Як зацікавіць падлетка навучаннем? Матывацыя на поспех) |
май |
кансультацыя |
Гардзіевіч А.М. Зельман М.В. |
VIII |
Асновы канструктыўнага ўзаемадзеяння “Культура паводзін у канфліктных сітуацыях” (Паняцце «канфлікт». Шлюбныя сваркі і канфлікты. Развод як псіхатраўмуючы фактар. Наступствы разводу для мужа і жонкі і дзяцей. Сямейныя канфлікты ў дыядэме «бацькі-дзеці», прычыны іх узнікнення. Стратэгіі паводзін у канфлікце, спосабы пераадолення і прафілактыка дзіцяча-бацькоўскіх канфліктаў. Школьныя канфлікты. Культура паводзін дарослых і дзяцей пры ўзнікненні школьных канфліктаў) |
май |
круглы стол |
Пашкевіч В.В., Бардзенюк А.А. |
IX |
Асновы педагагічных ведаў “Фарміраванне здаровага ладу жыцця: шкодныя звычкі і як ім супрацьстаяць” (Падлеткавы ўзрост як фактар рызыкі для ўзнікнення шкодных звычак і залежнасцяў. Фарміраванне ў падлеткаў патрэбы ў здаровым ладзе жыцця, адказнасці за сваё здароўе. Прафілактыка шкодных звычак) |
май |
лекцыя |
Дубіна Г.П. Гурын Ю.В. |
X |
Асновы узроставай і сямейнай псіхалогіі “Як дапамагчы старшакласніку набыць упэўненасць у сабе?” (Уплыў сарамлівасці і няўпэўненасці на навучальныя поспехі старшакласніка. Шляхі пераадолення сарамлівасці і няўпэўненасці старшакласніка дома і ў школе) |
май |
кансультацыя |
Крупеніч Т.Я. Гурын Ю.В. |
XI |
Асновы узроставай і сямейнай псіхалогіі “Як дапамагчы дзіцяці ў перыяд падрыхтоўкі да экзаменаў?” (Прафілактыка экзаменацыйнага стрэсу. Фактары, якія ўзмацняюць і якія зніжаюць трывогу. Як дапамагчы старшакласніку справіцца з трывогай (мнематэхнікі, прыёмы канцэнтрацыі ўвагі і прыёмы расслаблення ў стрэсавай сітуацыі). Супрацоўніцтва бацькоў і педагогаў у перыяд падрыхтоўкі старшакласнікаў да экзаменаў. Дапамога ў падрыхтоўцы да экзаменаў: правілы для бацькоў выпускнікоў. Рэжым вучэбнай працы і адпачынку ў экзаменацыйны перыяд) |
май |
кансульта-цыя |
Парчук Н.П. |