Разработки мероприятий

Класная гадзіна: "Мой выбар – здаровы лад жыцця"

развернуть

Класная гадзіна: "Мой выбар – здаровы лад жыцця"

 

Мэта: прапаганда здаровага ладу жыцця школьнікаў; Усведамленне навучэнцамі свайго стаўлення да здароўя і фармаванне асабістай адказнасці за яго стан. Спрыяць росту самасвядомасці і самаацэнкі падлеткаў, пачуцці адказнасці за сваё жыццё і жыццё атачальных.

Задачы: распаўсюдзіць сярод падлеткаў інфармацыю пра тое, да якіх наступстваў можа прывесці курэнне, ужыванне алкаголю і наркатычных сродкаў; зарыентаваць навучэнцаў на здаровы лад жыцця.

Развіць уменне аргументаваць свой пункт гледжання.

Дапамагчы школьнікам выпрацаваць спелую, абгрунтаваную пазіцыю ў стаўленні ўжывання наркотыкаў, усвядоміць глыбіню дадзенай праблемы.

Выхоўваць запатрабаванне ў здаровым ладзе жыцця.

Метадычныя прыёмы: аналітычная гутарка, выступ навучэнцаў па праблемных пытаннях, адказы на пастаўленыя пытанні, абарона ролікаў па тэме класнай гадзіны.

Абсталяванне: у класе панавешаны плакаты з прыказкамі і прымаўкамі, малюначкі, працы навучэнцаў, надзіманая цыгарэта.

Добры дзень! Пры сустрэчы людзі звычайна кажуць гэта добрае слова, жадаючы адзін аднаму здароўя. Вось і я звяртаюся да вас - дабрыдзень, дарагія ўдзельнікі, госці. Вось і я напачатку нашай сустрэчы жадаю вам пажадаць самага галоўнага і неабходнага для кожнага чалавека - гэта здароўя. І наша класная гадзіна мы прысвецім адной з важных тэм нашых дзён - здароваму ладу жыцця! Тэма класнай гадзіны: Мой выбар - здаровы лад жыцця.

Мэтай нашай класнай гадзіны з'яўляецца

1)прапаганда здаровага ладу жыцця

2) спрыяць росту самасвядомасці і самаацэнкі, пачуцці адказнасці за сваё жыццё і жыцці атачальных.

Але сёння я вам прапаную Вам не простую гутарку. Я прапаную вам разнастайныя формы зносін на класнай гадзіне: гэта і гутарка, сустрэча з цікавымі людзьмі, адказы на пытанні і дыскусія, творчае заданне і, вядома ж, гульня

А, як і прынята, у любой гульні, мы падзелімся на 2 каманды, прыдумаем назву да сваёй каманды і дэвіз. Я думаю, што вы ўжо гатовыя, бо загадзя было ўжо сказана. Калі ласка, уяўляем свае каманды.

У нас сёння прысутнічаюць дзве каманды: каманда "Okey!" і "Хваля". Малайчыны вельмі цікавыя назвы і дэвізы каманд.

Сёння мы з вамі павінны абмеркаваць вельмі важнае для ўсіх людзей на Зямлі паняцце: здароўе чалавека. Кожны імкнуцца стаць шчаслівым. У сапраўднага шчасця два бакі. Першая - шчасці зносін, паразуменні, другая - шчасце творчай працы, у якім, самасцвярджаецца асоба. Давайце разам падумаем, што ж можа перашкодзіць нам дасягнуць сваіх жыццёвых ідэалаў і мэт.

Вучні адказваюць на пастаўленае пытанне, завучы розныя чыннікі, настаўнік павінен падвесці дзяцей да высновы, што рэалізацыя пастаўленых задач у дасягненні маральнага і матэрыяльнага дабрабыту залежыць, першым чынам, ад здароўя чалавека.

Настаўнік: Давайце адкажам на пытанне: што такое здароўе? Кожная група паспрабуе сфармуляваць уласнае вызначэнне паняцця "здароўе". Спачатку пісьмова фіксуеце выпрацаванае за 3-4минуту рашэнне, а затым прапануеце класу.

(Настаўнік фіксуе падчас абмеркавання ўсе прапановы, каб потым даць абагульненае вызначэнне, якое павінна складацца з пэўных фраз. Затым кожная каманда зачытвае выпрацаванае паняцце   здароўя.)

Па вызначэнні Сусветнай арганізацыі аховы здароўя "здароўе - гэты стан поўнага фізічнага і сацыяльнага дабрабыту"

 "Здароўе - гэты стан духу, эмацыйна-псіхічнай і фізіялагічнай сфер жыццядзейнасці чалавека, якое стварае найболей спрыяльныя ўмовы для росквіту яго асобы, талентаў і здольнасцяў, для ўсведамлення ім сваёй непарыўнай сувязі з навакольным светам, адказнасці за яго.

У слоўніку рускай мовы С.І.Ажэгава паняцце "здароўе" разглядаецца як правільная, звычайная дзейнасць арганізма.

Здароўе – стан жывёльнага цела ці расліны, калі ўсе жыццёвыя адпраўленні ідуць у поўным парадку, адсутнасць хваробы, хваробы" (У.І.Даль. Тлумачальны слоўнік).

Чаму мы абралі менавіта гэту тэму для нашай сустрэчы?

Выслоўі вядомых людзей:

"        "Хто дужы целам, той можа трываць і жару, і холад. Так і той, хто здаровы душэўна, устане перанесці і гнеў, і гора, і радасць, і астатнія пачуцці" (Эпіктэт)

"        "Тысячы рэчаў неабходны здароваму, і толькі адна балюча: здароўе" (Вільде)

"        "Здароўе - усяму галава"

"        "Здароваму ўсё выдатна!"

"        "Здароўе даражэй грошай"

"        "Здаровы будзеш, усяго здабудзеш"

Вашы адказы правільныя і самае галоўнае, пра што вы самі сказалі, гэта тэма вельмі актуальная.

Актуальнасць ЗЛЖ выклікана ўзрастаннем і зменай характару нагрузак на арганізм чалавека ў сувязі з ускладненнем грамадскага жыцця, павелічэннем рызык тэхнагеннага, экалагічнага, псіхалагічнага, ваеннага характару, якія правакуюць негатыўныя зрухі ў стане здароўя.

Здароўе чалавека - гэта галоўная каштоўнасць у жыцці. Яго не купіць ні за якія грошы! Быўшы хворым, вы не зможаце ўвасобіць у жыццё свае мары, не зможаце аддаць свае сілы на пераадоленне жыццёвых задач, не зможаце цалкам рэалізавацца ў сучасным свеце.

Таму наша сённяшняя сустрэча будзе праходзіць пад дэвізам "Мы за ЗЛЖ!"

Жыццёвы досвед паказвае, і кожны можа знайсці гэтаму пацверджанняў, што клапаціцца пра сваё здароўе людзі звычайна пачынаюць толькі пасля таго як хвароба дасць пра сябе ведаць.

Можна прадухіліць усё значна раней, і для гэтага не запатрабуецца ніякіх звышнатуральных высілкаў. Трэба ўсяго толькі весці здаровы лад жыцця!

ЗЛЖ мяркуе аптымальны рэжым працы і адпачынку, правільнае сілкаванне, дастатковую рухальную актыўнасць, асабістую гігіену, гартаванне, выкараненне шкодных звычак, каханне да блізкіх, пазітыўнае ўспрыманне жыцця. Ён дазваляе да глыбокай старасці захоўваць маральнае, псіхічнае і фізічнае здароўе.

ЗЛЖ у цэлым, фізічная культура і спорт у прыватнасці, становяцца сацыяльным феноменам, якая аб'ядноўвае сілай і нацыянальнай ідэяй, што спрыяе развіццю нашай дзяржавы і здаровага грамадства.

З чаго ж павінен пачынацца наш дзень, каб з раніцы ўжо мы паклапаціліся пра сваё здароўе?

Навучэнцы: З зарадкі!

Настаўнік: Правільна! Я таксама Вам прапаную ўстаць і пад музыку зрабіць вясёлую зарадку, бо гэта адна з формаў умацавання здароўя.

Кожны чалавек павінен усвядоміць, што ЗЛЖ - гэта поспех, асабісты поспех кожнага.

Шматлікія з вас могуць сказаць, ну, колькі можна казаць пра адзін і той жа? Тым больш гэта нас не кране, мы вядзём правільны лад жыцця.

Каб атрымаць адказ на гэта пытанне я прапаную паўдзельнічаць у невялікім тэставанні, адказаўшы на некалькі пытанняў. Перад вамі знаходзіцца лісток і аловак, палічы колькасць балаў за вашы адказы.

Тэст "Тваё здароўе".

  1. У мяне часта дрэнны апетыт.
  2. Пасля некалькіх гадзін заняткаў у мяне пачынае хварэць галава.
  3. Часта выглядаю стомленым і падушаным, часам раздражнёным і панурым.
  4. Перыядычна ў мяне бываюць сур'ёзныя захворванні, калі я змушаны некалькі дзён заставацца дома.
  5. Я амаль не займаюся спортам.
  6. У апошні час я некалькі дадаў у вазе.
  7. У мяне часта кружыцца галава.
  8. У наш час я палю.

9.Хутка стамляюся пасля фізічных нагрузак.

10.У мяне дрэнны сон і непрыемныя адчуванні раніцай пасля абуджэння.

За кожны адказ "ды" пастаўце сабе па 1 балу і падлічыце суму.

Вынікі.

1-2 бала. Нягледзячы на некаторыя прыкметы пагаршэння здароўя, вы ў добрай форме. Ні ў якім разе не пакідайце высілкаў па захаванні свайго самаадчування.

3-6 балаў. Ваша стаўленне да свайго здароўя цяжка назваць звычайным, ужо адчуваецца, што вы яго знервавалі даволі грунтоўна.

7-10 балаў. Як вы прымудрыліся давесці сябе да такой ступені? Дзіўна, што вы яшчэ ў стане хадзіць. Вам неадкладна трэба змяніць свае звычкі, інакш… 

Вынік атрымаўся не той, якога вы чакалі. Толькі пры здаровым ладзе жыцця мы можам добра сябе адчуваць, жыць і вучыцца. 

Здароўе - самы выдатны стан нашага арганізма. Калі мы з вамі здаровыя, пачуваемся добра, мы спакойныя. Вучоба і праца дастаўляюць нам задавальненне. Мы лёгка займаемся спортам і з радасцю забаўляемся. У стане здароўя ўсе органы нашага цела выдатна функцыянуюць, арганізм лёгка спраўляецца з рознымі неспрыяльнымі ўплывамі навакольнага асяроддзя.

Чаму менавіта здароўе ляжыць у аснове дабрабыту любога чалавека?

А цяпер я прапаную трохі разнастаіць нашы зносіны. Пад музыку я прапаную ўзяць з канвертаў выразаныя на частку палоскі паперы і скласці ў такім парадку, каб можна было прачытаць выказванні пра здаровы лад жыцця.

Што замінае людзям быць здаровымі?

Сярод негатыўных фактараў, якія ўплываюць на здароўе, дзеці павінны зваць незахаванне рэжыму дня, няправільнае сілкаванне, адсутнасць сталага руху, а таксама курэнне, ужыванне алкаголю, наркотыкаў. Іх вызначаюць як згубныя звычкі.

Довады: Здароўе - аснова дабрабыту.

Што губіць наша здароўе?

Для паказу ўплыву згубных звычак на жыццядзейнасць вучням можна прапанаваць камандам абараняць свае ролікі на тэму "Кадры з жыцця".

У канцы паказу ролікаў на дошцы запісваюцца наступствы, якія нясуць за сабой негатыўныя звычкі:

"        яны робяць чалавека нездаровым, узнікаюць захворванні практычна ўсіх органаў;

"        робяць чалавека непрывабным (жоўтыя зубы пры курэнні, хуткае старэнне, брыдкая постаць);

"        стаяць вялікіх грошаў (самі ПАР і лячэнне ад наступстваў іх ужывання і няправільнага ладу жыцця);

"        могуць прывесці да парушэння закона;

"        падрываюць давер атачальных, руйнуюць міжасобасныя адносіны, прыводзяць да парыву сем'яў;

"        адмоўна адбіваюцца на кар'ерным росце і дабрабыце;

"        могуць каштаваць жыцці (смяротнае захворванне, аўтакатастрофа, няшчасны выпадак з-за ап'яненні, атручванне)

Настаўнік нагадвае дзецям, што дасягненне імі мэт, запланаваных у жыцці, чалавечае шчасце, залежаць ад дзеянняў, якія пачынаюцца цяпер. Калі не захаваць сваё здароўе, не клапаціцца пра захаванне здароўя атачальных і блізкіх людзей, то ні пра якую іх рэалізацыю не будзе і гаворкі.

Вялікія выслоўі:

"        "Гультайства і бяздзейнасць не толькі нараджаюць невуцтва, яны ў той жа час з'яўляюцца чыннікам хваробы" (Авіцэна).

"        "У маладосці чалавек марнуе здароўе на тое, каб зарабіць грошы, а ў старасці марнуе грошы, каб выкупіць здароўе, але нікому пакуль гэта не атрымалася" (Індыйскае выслоўе).

"        "Калі не бегаеш, пакуль здаровы, прыйдзецца пабегаць, калі захварэеш" (Гарацый).

"        "У шклянцы тоне больш людзей, чым у моры"

"        "Карыстайся сапраўднымі задавальненнямі так, каб не пашкодзіць будучыняй" (Сенека)

Здаровы лад жыцця - выхаванне, усведамленне небяспекі наркатычнага, таксічнага, алкагольна-нікацінавага атручвання арганізма і псіхікі, развіццё маральна-эстэтычнай агіды і процідзеянні п'янству, курэнню, наркотыкам. Асноўнымі паказчыкамі сфарміраванасці ЗЛЖ лічаць развітыя рухальныя ўменні і фізічнае развіццё ў цэлым, якое адпавядае ўзросту, сістэматычныя заняткі фізічнымі практыкаваннямі, гульнямі, спортам, выкананне нормаў асабістай гігіены, выкананне маральных прадпісанняў жыцця (В.А.Міжэрыкаў).

Кожны чалавек абавязаны ведаць, што шкодзіць яго здароўю і, наадварот, што можа быць яму патрэбным і карысным. Захаванне і ўмацаванне здароўя - справа кожнага. Чалавек - гаспадар свайго лёсу, свайго шчасця і здароўя. Несумнеўна, прыроджаныя хваробы адбіваюцца на жыцці людзей. Але; маючы хранічныя захворванні, шматлікія працягваюць жыццё актыўна і плённа. Проста неабходна засвоіць, строга і няўхільна выконваць   рэкамендацыі і навучанні здаровага ладу жыцця.

Заданне вучням. Прадумаць да наступных гутарак адказы на пытанні:

1)  Чаму людзі паляць, ужываюць алкаголь, наркотыкі?

2)Як ужыванне ПАВ уплывае на іх здароўе, вонкавы выгляд і жыццё людзей?

3)Чаму пасля школы шматлікія спыняюць займацца фізкультурай?   

 

Заключнае слова

          Дзеці, сёння мы казалі пра тое, што здароўе - гэта самая вялікая каштоўнасць для чалавека. Мы пабудавалі нашу "хату здароўя". Хай ён будзе дужым, надзейным і даўгавечным.

Жадаю вам:

"        Ніколі не хварэць;

"        Правільна сілкавацца;

"        Быць бадзёрымі;

"        Чыніць добрыя справы.

Увогуле, весці здаровы лад жыцця!

 

Рэфлексія

Што цікавага вы пазналі сёння?

Якія высновы для сябе зрабілі?

 

 

 

 

свернуть

Класная гадзіна "Азбука здаровага харчавання"

развернуть

Класная гадзіна

"Азбука здаровага харчавання"

 

        Мэты: пазнаёміць вучняў з правіламі здаровага харчавання; даць уяўленне аб падзеле прадуктаў харчавання на групы па наяўнасці ў іх бялкоў, тлушчаў, вугляводаў; вучыць клапаціцца аб сваім здароўі; вызоўваць культуру харчавання.

         Абсталяванне: малюнкі прадуктаў харчавання; карткі, на ч\якіх запісаны назвы прадуктаў харчавання; канверты з раздатачным матэрыялам “Садавіна, агародніна”; набор картак, на якіх запісана меню для казачных герояў; малюнкі казачных герояў (Бураціна, Дурамер, Цётухна Сава, Цуда-Юда, Мальвіна); “чарадзейныя прадметы”: фанендаскоп, белы халат, клубочак, ручка.

 

 

Ход класнай гадзіны

I.                  Арганізацыйны момант

 

II. Настрой вучняў на работу

 

Настаўнік. Зараз у нас класная гадзіна на тэму: ”Азбука здаровага харчавання”. На гэтай класнай гадзіне мы разгледзем наступныя пытанні і знойдзем адказы на іх. Давайце пазнаёмімся з імі.

(У кожнага вучня на парце ляжаць пытанні да ўрока. Такія ж пытанні запісаны на дошцы.)

Чаму чалавеку неабходна харчавацца?

Якія прадукты харчавання карысныя для здароўя чалавека?

Якія прадукты харчавання могуць прынесці шкоду арганізму?

Як чалавеку патрэбна правільна харчавацца?

 

     Давайце зробім наш урок не зусім звычайным. А дапаможа нам у гэтым казка. А вы ведаеце, што ў казцы могуць адбывацца розныя дзівосы? Як вы лічыце, на чым мы адправімся ў казку? На жаль, у казку немагчыма даехаць на аўтамабілі, або даляцець самалётам. І мы адправімся пешшу. А дапаможа нам знайсці туды дарогу вось гэты казачны клубочак. Хачу вам сказаць, што шлях туды няблізкі і нялёгкі. Я вельмі напакоюся, каб у казцы не здарылася з намі чаго-небудзь дрэннага. Там жа няма ні пажарных, ні міліцыі. А можна сустрэць самых розных казачных злодзеяў і казачных пачвар.

     Таму разам са мною пойдуць толькі самыя вытрыманыя і дысцыплінаваныя вучні. Можа здарыцца так, што прыйдзецца ратавацца ад небяспекі, і тады нам спатрэбіцца хітрасць, лоўкасць і , вядома, сяброўства.

     Усе лічаць, што могуць справіцца з выпрабаваннямі?

     Ну, напэўна, усе вучні лічаць сябе здольнымі адправіцца ў казку. Запомніце, цяпер вы не проста вучні, а казачныя героі. У казку нам дазваляецца ўзяць некалькі прадметаў: фанендаскоп, белы халат і чарадзейную ручку. Не трэба дзівіцца. Гэтыя прадметы ў казцы таксама становяцца казачнымі. Фанендаскоп ператварае нас у дактароў, белы халат – у павароў, а чарадзейная ручка – у тэхнолагаў. Хтотакі тэхнолаг, мы даведаемся непасрэдна ў казцы. Але перш, чым казачны клубочак пакажа

     Правіла першае: паводзіць сябе трэба вельмі ціха, ні ў якім разе не сваволіць.

     Правіла другое: ніхто не пакідае ў бядзе сваіх таварышаў. Дзеці павінны трымацца за рукі, каб ніхто не адстаў.

     Правіла трэцяе: усе вучні старанна выконваюць заданні.

     А цяпер самы час сказаць чароўныя словы, якія дапамогуць нам апынуцца ў казцы і павядуць па ёй.

                                 Ты каціся, клубочак,

                                 Праз лясок і масточак.

                                 Раз, два, тры – каці,

                                 Нас па казцы правядзі.

 

III.   Знаёмства з новым матэрыялам

 

     Настаўнік.  Першы казачны герой, якога мы сустрэлі – гэта Дурамар. (Настаўнік паказвае выяву казачнага героя.) Паглядзіце, які ён худы ды хваравіты.

     Як вы лічыце, чаму ён такі нягеглы? (Адказы вучняў).

Настаўнік. Правільна, таму што ён дрэнна харчуецца. Напэўна, цяпер можна адказаць на першае пытанне: “Чаму чалавеку трэба харчавацца?”

     Адказы дзяцей. Чалавек не можа жыць без ежы. Ежа дапамагае яму расці і, як будаўнічы матэрыял, падтрымлівае цяпло ў нашым арганізме., дапамагае чалавеку рухацца, быць актыўным.

     Настаўнік. Правільна, харчаванне – гэта адна з важнейшых умоў існавання чалавека, яго працаздольнасці, даўгалецця. Значыць, ежа – будаўнік, паліва, якое падтрымлівае цяпло ў арганізме.  (Настаўнік вывешвае гэтыя словы на дошцы.)

 

                                               БУДАЎНІК

           ЕЖА                 ПАЛІВА

                                               ПАДТРЫМЛІВАЕ ЦЯПЛО

 

 

     Настаўнік. Наш шлях у казку ляжыць праз Калінавы мост. Памятаеце, што пад гэтым мастом жыве Цуда-Юда трохгаловае.

     Давайце паспрабуем прайсці праз мост так, каб Цуда—Юда не здагадаўся. (Настаўнік паказвае малюнак Цуды-Юды.)

     Настаўнік. Не, дзеці, не давялося нам праўсці праз мост ціха. Цяпер прыйдзецца біцца з ім.

     Але вось Цуда –Юда нам скардзіцца. Уяго вельмі баліць жывот. Дзеці, нам трэба дапамагчы Цуду-Юду, каб ён прапусціў нас далуй у казку.

     Які казачны прыбор дапаможа нам у гэтым? Правільна, фанендаскоп, бо ён ператворыць нас у дактароў.

     Так, даражэнькія дактары, што мы будзем рабіць? Паглядзім, што еў Цуда-Юда на абед.

     (Дзеці разглядаюць малюнак Цуды-Юды, у “кішэні-жываце” якога знаходзяцца з’едзеныя ім прадукты харчавання.)

     Настаўнік. Цяпер вам зразумела, чаму Цуда-Юда адчувае сябе гэтак дрэнна? 

     Адказы дзяцей. Таму, што ён няправільна ўжываў прадукты харчавання. Шмат з’еў цукрак, пірожных, марожанага, каўбасы, мяса.

     Настаўнік. Настаў час адказаць і на другое пытанне: “Якія прадукты харчавання карысныя для здароўя?” правільна адказаўшы на гэтае пытанне, мы дапаможам Цуду-Юду.

     Каб чалавек быў здаровы і надоўга захавыаў сваю працаздольнасць, ежа павінна даць яму ўсе неабходныя пажыўныя рэчывы. Гэтымі рэчавамі з’яўляюцца бялкі, вугляводы, тлушчы.

     Давайце падбяром да кожнай з гэтых груп падыходзячыя прадукты харчавання.

     (Дзеці выконваюць заданне з дадатку 1.)

     Настаўнік. Возьмем групу бялкоў. Хто можа расказаць, што такое бялкі і для чаго яны служаць?

     Вучань. Бялкі – гэта будаўнічы матэрыял для росту і аднаўлення клетак арганізма. Калі не выкарыстоўваць прадукты, што змяшчаюць бялкі, гэта можа прывесці да спынення росту арганізма.

     (На дошцы знаходзіцца плакат з прадуктамі харчавання, якія змяшчаюць бялкі. Вучні разглядаюць яго, вызначаюць гэтыя прадукты і ў сваіх картках абазначаюць бялкі квадратам.)

 

 

                                                                            ФАСОЛЬ,

      МЯСА                                                          БАБЫ,

                                   БЯЛКІ             ГАРОХ

 

 

 
   

 

 

       РЫБА                     МАЛАКО                        ЯЙКІ

 

 

     Настаўнік. Цяпер разгледзем групу прадуктаў, якія змяшчаюць больш тлушчоў.

     Вучань. Тлушчы – забяспечваюць арганізм энергіяй і цяплом.

     Настаўнік. Выбіраем прадукты, якія змяшчаюць тлушчы, і абазначаем іх трохвугольнікам.

 

 

 

 

САЛА                                                                                    РАСЛІННЫ                 

                                    ТЛУШЧЫ                          АЛЕЙ   

 

 
   

 

 

                                   СМЕТАНКОВАЕ МАСЛА

 

     засталося разгледзець групу прадуктаў, якія змяшчаюць больш вугляводаў.

     Вучань. Вугляводы забяспечваюць арганізм чалавека энергіяй, якая дае яму магчамасць хадзіць, гаварыць, працаваць.

     Настаўнік. Вугляводы абазначаем кружком.

 

 

 

 

 

 

 

 

САДАВІНА                  ВУГЛЯВОДЫ            КРУПЫ

 

 

 

 

 
   

 

 

 

                                                 ГАРОДНІНА

 

     Дзеці, давайце зробім вывад і адкажам на пытанне: “Якія прадукты харчавання з’яўляюцца карыснымі для здароўя чалавека?

     Адказы дзяцей. Разнастайныя прадукты харчавання. Прадукты, багатыя тлушчамі, бялкамі, вугляводамі.

     Настаўнік. Дзеці, а чаму мы нікуды не аднеслі цукеркі, пірожнае, марожанае? Як гэтыя прадукты можна назваць адным словам?

     Адказы дзяцей. Прысмакі.

     Настаўнік. Мы можам адказаць і на трэцяе пытанне: “Якія прадукты могуць прынесці шкоду для арганізма?”

     Дзеці разам з настаўнікам робяць вывад: гэтыя прадукты харчавання не з’яўляюцца неабходнымі для жыцця чалавека. Іх нельга часта ўжываць, бо яны могуць прынесці шкоду арганізму.

     Настаўнік. Так, дзеці, мы справіліся з заданнем, дапамаглі Цуду-Юду. Яно прапускае нас далей. І зноў прагаворваем чароўныя словы:

                                 Ты каціся клубочак,               

                                 Праз лясок і масточак.

                                 Раз, два, тры – каці,

                                 Нас у казку прывядзі.

     Наступны наш прыпынак – хатка Бабы Ягі. Скажам чароўныя словы : “Павярніся хатка да лесу задам, а да нас – перадам”.

     Настаўнік. А вось і сама гаспадыня хаткі. Ой-ой-ой, баюся, што яна глядзіць на нас не вельмі ласкава. Мабыць, хоча з’есці. Трэба нешта хуценька прыдумаць, каб выратавацца. Дзеці, у каго мы можам ператварыцца? Правільна, нам дапаможа белы халат. (Настаўнік дэманструе названы прадмет.) і мы ператвараемся ў павароў. Давайце прыгатуем для Бабы Ягі абед, ды такі, каб яна і думаць перастала пра тое, што хацела нас з’есці і, наогул, ад нашага пачастунку стала добрым казачным героем. Чым жа мы пакормім яе? Якія прадукты харчавання найбольш падыходзяць для яе? Првільна, садавіна і агародніна. А чаму?

     Адказы дзяцей. Таму, што садавіна і агародніна, акрамя вугляводаў, змяшчаюць яшчэ і вітаміны. Садавіну і гародніну можна есці кожны дзень.

     Настаўнік. Давайце паспрабуем раздзяліць садавіну і гародніну. У адзін кошык пакладзём садавіну, а ў другі – гародніну.

     (Дзеці бяруць канверты, у якіх знаходзяцца карткі з малюнкамі садавіны і гародніны. Настаўнік з кошыкамі праходзіць па радах, а вучні ў адзін кошык кладуць садавіну, а ў другі – гародніну.)

     Настаўнік. Вось такія прадукты харчавання неабходны гаспадыні хаткі. Напэўна, яна і была такая злосная, што харчавалася аднымі падарожнікамі.

     Давайце саставім для Бабы Ягі правілы рацыянальнага, правільнага харчавання і адкажам на чацвёртае пытанне: “Як чалавеку трэба правільна харчавацца?)

     (Дзеці спалучаюць часткі сказаў, потым чытаюць іх. Дадатак 2.)

     Але ўсё ж Баба Яга не хоча адпускаць нас. Давайце схітрым. Выканаем для яе вясёлы танец, а пакуль яна будзе на нас дзівіцца – уцячом.

 

     IY.    Фізкультхвілінка

     Настаўнік. Вось малайцы, ледзьве-ледзьве збеглі ад Бабы Ягі. Давайце праверым, ці ўсе на месцы. Узяліся за ручкі. Паглядзелі адзін на аднаго.

     (Дзеці танцуюць.)

     Настаўнік. Пакуль мы танцавалі, непрыкметна падышлі да вясёлага доміка. Тут жыве дзяўчынка з блакітнымі валасамі – М альвіна, а ў яе гасцюе Бураціна. Бураціна -- хлопчык свавольны, і ён заказаў Мальвіне такое цікавае меню. Давайце прачытаем гэтае меню і выправім, калі ёсць, памылкі. Які чарадзейны прадмет дапаможа гэта зрабіць? Правільна, чарадзейная ручка. Яна ператварае нас у тэхнолагаў. Хто такі тэхнолаг? Гэта чалавек, які састаўляе менюз неабходных і карысных для чалавека прадуктаў. Мы ўжо можам гэта зрабіць, бо ведаем, якія прадукты карысныя і як правільна трэба харчавацца.

     (Дзеці чытаюць меню і выпраўляюць памылкі. Дадатак 3.)

     Настаўнік.  Ідзём далей гаворым чарадзейныя словы.

                                    Ты каціся клубочак,              

                                 Праз лясок і масточак.

                                 Раз, два, тры – каці,

                                 Нас у казку прывядзі.

     Сустракаем Цётухну Саву. Яна прапаноўвае нам адказы на пытанне: “Што карысна, а што не?)  калі прадукт карыфсны для здароўя чалавека, вы паказвайце зялёную картку, калі не – чырвоную.

1.     Бутэрброд з вялікім кавалкам масла.

2.     Вялізны кавалак торта.

3.     Шклянка смятаны.

4.     Салата з гародніны.

5.     Кілаграм цукерак.

     Надышоў час вяртацца ў клас. Закрылі вочкі і скажам чароўныя словы.

                                   Ты каціся клубочак,               

                                 Праз лясок і масточак.

                                 Раз, два, тры – каці,

                                 Нас у казку прывядзі.

 

Y.      Падвядзенне вынікаў

     Настаўнік. Ці спадабаўся вам сённяшні ўрок? Што новага вы даведаліся з яго? Выканаем апошняе заданне.

     (Дзеці выконваюць тэст. Дадатак 4.)

 

YI.      Рэфлексія

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Дадатак 1

(для кожнага вучня)

 

Прадукты харчавання:

1) мяса;

2)раслінны алей;

3)садавіна;

4)сметанковае масла;

5)рыба;

6)агародніна;

7)цукеркі;

8)кока-кола;

9)хлеб;

10)малако;

11)шакалад;

12)яйкі;

13)торт;

14)крупы;

15)сала.

 

 

 

 

         Дадатак 2

 

  1. Еш разнастайную ежу.
  2. Еш больш садавіны і гародніны.
  3. Еш менш сухога мучнога і салодкага.
  4. Еш менш тлустую ежу.
  5. Выбірай карысную ежу.

 

 

         Дадатак 3

(для кожнага вучня)

 

Меню для Бураціны

 

         Снеданне. Шакалад, малочны кактэйль.

         Абед. Салата з гародніны, суп, катлеты з кашай, сок.

         Палудзень. Два слоікі варэння.

         Вячэра. Марожанае, цукеркі.

 

 

  Дадатак 4

(для кожнага вучня)

 

ТЭСТ

  1. Чалавеку трэба есці для таго, каб...

а) было куды траціць грошы;

б) было чым заняць вольны час;

в) расці, быць здаровым і актыўным.

 

  1. Самая карысная для здароўя чалавека ежа...

а) змяшчае бялкі, вугляводы, тлушчы;

б) здаецца нам самай смачнай;

в) тлустая.

 

  1. Чалавек павінен ужываць больш...

а) цукерак і кока-колы;

б) садавіны і гародніны;

в) тлустых прадуктаў.

 

  1. Ежа чалавека павінна быць...

а) разнастайнай і карыснай;

б) тлустай;

в) салодкай.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

свернуть